[rsnog] SOX:: RE: Microsoft SONiC, open source NOS

Marko Milivojevic markom at gmail.com
Sun Mar 13 23:03:30 CET 2016

> Mislim da ukoliko bi se definisao pravi problem i ukoliko bi neko imao
ideju
> kako da ga reši i okupi stručan tim, napravio dobar prototip ne bi bilo
> poteškoća da se dobije investicija.

Naravno da u u tom grmu čuči zec :-). Definicija „problema“ i njihovih
rešenja ima taman koliko i poluskuvanih SDN rešenja za iste.

Većina navedenih firmi (konkretno znam „horor“ priče oko Plexxija i donekle
Contraila) je definiciju problema koju rešavaju smislila pošto su napravili
rešenja za nepostojeće (ili vrlo usko definisane) probleme, a investicije
počele da presušuju, i trebalo je prodati se... ili ne (većina ljudi koji
su radili na mreži baziranoj na afinitetima u Plexxiju sad radi na
interesantnim projektima u Brocadeu).

Najveći problem oko SDN-a je taj što zapravno niko nema vrlo jednostavnu i
konciznu definiciju toga *šta* je zapravo SDN. Da se ispravim: mnogi imaju
ideju, ali se međusobno ne slažu.

E, sad, pogled na funkcionalna rešenja, tj. SDN mreže koje funkcionišu.

Najveći broj njih (neke linkove sam poslao ranije) rešavaju konkretan
problem, jednog „korisnika“, i vrlo teško mogu da se primene van tog jasno
definisanog okruženja.

All that said, štonokaženašnarod: da, SDN je svakako zanimljiv za
softverske inženjere i investitore, ali iskreno ne baš toliko za nas koji s
istim treba da živimo i radimo ;-).